Andra advent & Saint Nicolaus

 
 
I brist på julstämning la jag en rutig duk på soffbordet, mös ner mig i soffan och började klippa granar! Det ska bli en gran-girlang. Så här långt är jag nöjd (inget raketbygge i och för sig meeen...) Den ska upp på väggen någonstans tror jag, kanske i en dörrpost?
 
Idag har vi ockuperat tvättstugan och ska senare handla lite julklappar innan vi åker till Joels familj för att fira Saint Nicolaus och Krampus. En folktro som bland annat firas i Österrike. Krampus är en djävulslik varelse som är tänkt ska skrämma barn så de ska va snälla. (Finns vissa likheter med den nordiska julbocken..) Men om barnen varit snälla kommer istället Saint Nicolaus med presenter! Lite julstämning känner jag nog trots allt! Bara snön som fattas än så länge...


mammatillmirakel.blogg.se    •     •   http://mammatillmirakel.blogg.se/

Åhh vad snyggt med svarta ljus. Har jag aldrig sett till jul men det var fint :)

Svar: Hmm nä det kanske inte e så vanligt :) Roligt med lite annorlunda detaljer :)
sofiaallard.webblogg.se

ISA    •     •   http://isabyl.devote.se

vad mysigt att få ha en lite pysselstund ju :)

Svar: ja eller hur, väldigt avslappnande! :)
sofiaallard.webblogg.se

Ida    •     •   http://diytime.blogg.se

Vad mysigt med lite julpyssel, bra idé med en julgrans-girlang:)

Svar: Åh ja, älskar det! Väldigt enkelt pyssel också :)
sofiaallard.webblogg.se










Kom ihåg mig?
Kreativ 20 åring med många drömmar. Älskar foto, inredning, shopping och slappa söndagar. Jobbar heltid som receptionist och bor med sambon i en etta utanför Stockholm. Kul att du hittat hit och hoppas du blir inspirerad!

HannaVic logotype