Tavelväggen

Minns ni när jag skrev om att jag undrade hur lång tid jag (och Joel) skulle behöva för att få klart tavelväggen över soffan? Det har nu gått mer än en månad och jag kan faktiskt säga att vi närmar oss ett färdigt resultat! Jag har kommit fram till hur tavlorna ska sitta. Och måste nu bara fixa krokar till några av tavlorna, eftersom alla tavlorna är loppisfynd är dem i väldigt olika skick, sen behöver jag Joels hjälp med slagborren.
 Ett tips som jag har hört från alla möjliga håll när det kommer till att sätta upp flera tavlor bredvid varandra, är att först lägga ut dem på golvet innan man börjar göra hål i väggen. Och jag har flyttat runt tavlorna huller om buller på golvet men kom aldrig fram till några bra placeringar. Vad jag tyckte gjorde det betydligt enklare var att rita mallar av ramarna och sätta upp dem på väggen med maskeringstejp. Då kunde jag lättare föreställa mig slutresultatet.
Fortsättning följer....


Sara    •     •   http://nouw.com/nolongerironic

Ska bli kul att få se resultatet!

Svar: Va roligt! Håll utkik :)
sofiaallard.webblogg.se










Kom ihåg mig?
Kreativ 20 åring med många drömmar. Älskar foto, inredning, shopping och slappa söndagar. Jobbar heltid som receptionist och bor med sambon i en etta utanför Stockholm. Kul att du hittat hit och hoppas du blir inspirerad!

HannaVic logotype