Mitt 2015

Året började med ett nytt jobb - säljare på Saint Tropez. Att jag började jobba mer gjorde det lättare för mig och Joel att leta efter ett eget ställe. Jag fick en grym start på 2015 och var taggad och förväntansfull inför nya året. Och bara en månad senare vann vi budgivningen till lägenheten vi bor i nu. Den 6.e mars flyttade vi hemifrån. En pirrig och lite känslosam dag. Det blev en månad med mycket fest, shopping och fix i vårt alldeles egna hem!
Det blev vår och jag njöt vart enda minut av solen. Jag och Joel hade en supermysig dag i Stockholm, tittade på körsbärsträden i kungsträdgården och njöt av den första vårsolen. Jag hade lite hemlängtan och insåg att flytten var en större omställning än jag hade väntat mig. Men familjen va ju bara ett stenkast bort och vi träffades nästan varje helg.
I maj åkte vi till Wien, Österrike och hälsade på Joels släkt. En väldigt rolig resa med mycket skratt och fina minnen.
Äntligen blev det sommar, om än lite kall... Vi var på summerburst för första gången. Och vi hade turen att just den helgen blev supervarm. Åh så roligt det va! Midsommar firades på Dalarö. Åh vad jag njöt denna månad!
I Juli tilbringade jag och mamma sommarens varmaste dag i skärgården. Jag brände mig nästan direkt, men blev brun! Haha dagen efter hade jag en inbokad massage, och fy tusan vad ont det gjorde på brännan... Ja, jag lärde mig något...
Jag och Joel åkte till landet en vecka och va med min familj. Åkte hem för att jobba ett eller två pass och sen ner till landet igen. Vad gör man inte för lite avkoppling..?! Jag och mamma gick på vad som kändes som hundratals loppiasar och gjorde en massa fina fynd.
Vi fick några fina helger i skärgården i den sista sommarsolen. Firade även mammas födelsedag till sjöss. 
Jag och mamma har en ny tradition, en veckas semester bara hon och jag. I september bar det av till Korfu, Grekland. Tyvärr så vart det strul redan på Arlanda och vi fick flyga först ett dygn senare. Men det gick ingen nöd på oss, som fick kompensation i form av en hotellnatt. Men tillslut kom vi fram och oj vad varmt det va! Underbart! Vi kom hem, jag fyllde systembolag! I oktober firade jag och Joel 3 års dag, så sjukt hur fort tiden har gått. Snubblade också över nytt jobb i oktober.
I början av november började jobba heltid som Receptionist på en vårdcental. Ett jobb som passar mig perfekt och är överlycklig och så tacksam över att jag äntligen har ett heltidsjobb, och får vara ledig på helgerna! Det var även i november som jag, Joels mamma och Michis hade en underbar dag på hästryggen. Det spelar ingen roll hur allergisk jag e, det ska göras om!
Åh så har vi december. Här kan vi snacka riktig mysmånad. Gillar inte mörkret. Det som fick mig igenom månaden var allt julpyssel och tända ljus. Jag ser fram emot det nya året och allt vad som kan tänkas hända. Resor, sommaren (!), körkort... vi får se vad som händer! Hoppas ni haft ett bra år och ser fram emot det nya året lika mycket som jag!
 
Gott slut & Gott nytt!


michis    •     •  

Vi kollar upp en intensivkurs och tar körkort tillsammans!!

Svar: Åh ja det borde vi göra! :D
sofiaallard.webblogg.se










Kom ihåg mig?
Kreativ 20 åring med många drömmar. Älskar foto, inredning, shopping och slappa söndagar. Jobbar heltid som receptionist och bor med sambon i en etta utanför Stockholm. Kul att du hittat hit och hoppas du blir inspirerad!

HannaVic logotype