Virkad kruka

Ja ni, inspirationen var svår att hitta men just nu verkar jag ha fått dille på virknining. Har sett virkade sittpuffar i var och vartannan inredningstidning och blev sugen på att göra en själv. Men det var länge sedan jag virkade, så det kändes smart att börja med något lite lättare.
Efter två kvällar fick jag ihop den här korgen som jag använder som ytterkruka till en kruka som jag inte tycker e så snygg. Jag har länge försökt få in lite mer grönt i inredningen här hemma, och det här var ju ett supersmidigt sätt att få det. Rätt grön var det också!
 
Jag använde mig av en virknål i storlek 9 mm och ett trikågarn. Mönstret lånade jag av den här tjejen, men gjorde om det lite för att få en korg som passade min kruka.


Sandramaria    •     •   http://Sandramarias.com

Hejsan! Såhär två år senare hittade jag detta inlägg och ville bara säga TUSEN tack för länken fina du! :* Och vad snygg din kruka blev!

Kram!










Kom ihåg mig?
Kreativ 20 åring med många drömmar. Älskar foto, inredning, shopping och slappa söndagar. Jobbar heltid som receptionist och bor med sambon i en etta utanför Stockholm. Kul att du hittat hit och hoppas du blir inspirerad!

HannaVic logotype