Gigantisk

En stor inredningstrend är som säkert ingen missat stora stickade filtar. Men det lockade mig mer att göra en egen filt än att köpa en för flera tusenlappar. Det är dock näst intill omöjligt att hitta varken riktigt tjockt ullgarn eller enorma stickor. (Det finns säkert hemsidor att beställa ifrån men då faller vi tillbaka på problemet med kostnaden) så då fick jag det brilljanta tipset härifrån och åkte till Jysk för att inhandla fleecefiltar!
Nu, nio filtar senare har jag fått ihop en minst sagt ordentlig garnboll! Jag har provstickat också för att se om det blir som jag tänkt. Själva stickningen gör jag på armarna så det behövs inga stickor. Det är väldigt enkelt och går väldigt raskt att sticka men att klippa sitt egna garn tar däremot tid... Men det kommer va värt vartenda minut när jag har min egenstickade filt på balkongen under sena sommarkvällar!











Kom ihåg mig?
Kreativ 20 åring med många drömmar. Älskar foto, inredning, shopping och slappa söndagar. Jobbar heltid som receptionist och bor med sambon i en etta utanför Stockholm. Kul att du hittat hit och hoppas du blir inspirerad!

HannaVic logotype