(P)inspiration

Från alla håll och kanter i våra familjer får vi erbjudande om saker vi kan få ta med oss till vår lägenhet. Och vi har ju som sagt ganska mycket att fylla vårt blivande hem med. Så det är ju fortfarande ganska oklart vad vi behöver och inte. Båda två tycker det är rätt kul med inredning, så det kliar i fingrarna och vi längtar så tills vi får skriva den där inköpslistan. Så vad jag fyller mina lediga dagar med är att att bläddra igenom hela Pinterest och hitta inspiration och dämpa ivern något.. Här är i alla fall några bilder jag fastna för och som gett mig några idéer!
 
                
                 Källa                                                                                Källa
Eftersom att det är en 1:a vi flyttar in kommer vi inte ha något separat sovrum. Tankarna har gått i att sätta upp någon typ av rumsavdelare, vikvägg osv. Men känslan i rummet nu är att det är luftigt och ljust. Så jag är lite rädd för att rummet ska kännas mindre då. Men nu har jag börjat fundera på hur man kan göra hörnan där sängen kommer stå lite mer sovrumsaktig. Jag är lite sugen på att sätta upp en tavelhylla ovanför sängen, som i bilden ovan till vänster. Ett nattduksbord har vi redan, så vi ska bara köpa till ytterligare ett. Möjligtvis att vi ska måla någon fondvägg i lägenheten och då kanske det är smart att göra det vid sovrumsdelen?
 
Klockor är något det kommer finnas mycket av i vårat hem... Joel älskar klockor och urverk av alla dess slag. Och jag har hur länge som helst älskat precis sådana gammeldagsa klockor som den på bilden till höger. Tycker det är så kul att blanda både äldre och nyare inredningsdetaljer i ett modernt hem.
 
                
                 Källa                                                                            Källa
Åh de e så mycket jag älskar i dem här två bilderna! Bilden till vänster har jag tittat på i veckor. Och jag är jätte sugen på att ha någon kryddväxt planterad i köket. Idéen att plantera i en gammal te-burk tyckte jag var supergullig och kan bli en ganska rolig detalj i köket. I bilden till höger älskar jag det stilrena och less is more-känslan. För att inte tala om skärbrädan i marmor och den gamla saxen! Love it!
 
Nu ska jag pinna vidare! Hejsvejs!











Kom ihåg mig?
Kreativ 20 åring med många drömmar. Älskar foto, inredning, shopping och slappa söndagar. Jobbar heltid som receptionist och bor med sambon i en etta utanför Stockholm. Kul att du hittat hit och hoppas du blir inspirerad!

HannaVic logotype