Odla lite

De senaste dagarna har jag pysslat och fixat lite med våra växter här hemma. Förra helgen köpte jag ju dels växter men också lite frön för att prova att odla själv. Det blev krasse och jordgubbar! Krassen ser ni på bilden ovan, det tog inte lång tid för fröna att slå ut i små blad. Men jordgubbarna har varit lite svårare..
Men idag såg jag ett yttepytte litet skott! Jag ska pyssla om den lite extra så kanske vi får en söt liten jordgubbsplanta snart. Jordgubbsfröna planternade jag i en äggkartong. När skottet har vuxit på sig lite flyttar jag över den till en större kruka! Håll tummarna för att han klarar sig nu!











Kom ihåg mig?
Kreativ 20 åring med många drömmar. Älskar foto, inredning, shopping och slappa söndagar. Jobbar heltid som receptionist och bor med sambon i en etta utanför Stockholm. Kul att du hittat hit och hoppas du blir inspirerad!

HannaVic logotype