Den där tavelväggen

Äntligen kan jag skriva att tavelväggen är klar! Nästan..! Haha alla tavlor förutom en är uppe nu. Det har inte alls varit så lätt som jag trodde det skulle va... Som jag skrivit förut är alla tavlor loppisfynd och i väldigt olika skick. De flesta av tavlorna hade ingen fästanordning för att sätta upp på väggen. Plus att några av dem var lite kexiga och sköra. Så jag har fått vara väldigt påhittig för att lyckas få upp dem. Att vi bara har betongväggar har inte gjort det så lätt heller... Men nu sitter dem där och jag är ganska nöjd!
 
De flesta motiven har jag ritat själv, eller ritat av andra bilder. Gamla porträtt som jag hittat på loppis, ett foto från Paris och två vykort. Mest nöjd är jag nog över den vita ramen. Lite udda och rolig grej. Och väldigt lätt att byta ut bilder i den. Den avlånga ramen med blommorna i måste jag hitta en passpartout till, ser lite roligt ut just nu...
 
Det roligaste med en tavelvägg tycker jag är att det är hyffsat enkelt att bara fortsätta bygga ut den. När jag listat ut hur jag ska få upp den sista ramen, som ska sitta till vänster om trädet och lövet, tror jag nog att jag kommer va helt nöjd. Men kan tänka sig att det kanske ska vara något mer längst ut till höger... Vad tycker ni??


Jessica    •     •   http://duvetjessica.blogg.se

Fin tavelvägg! Skulle också vilja göra något liknande, har dock inga ramar eller bilder hemma men det skall allt fixas någon gång i framtiden :)

Svar: Tack! Gör det! Jag köpte alla mina på olika loppisar, billigt och roligt med lite karaktär! :)
sofiaallard.webblogg.se

MyEijzio    •     •   http://www.pinkbarbiej.blogspot.se/

Wow! Jag fattar inte hur du får det så snyggt! När jag satt upp tavlor så har alla fått ramar i svart och vitt och ser typ likadana ut... Får ta lite inspo nästa gång! Behöver verkligen nått nytt. Det blir så tråkigt utan färg i längden... :/

Svar: Åh tack så mycket! Det som e bra med svart/vita ramar e ju att de e lättare att matcha och ger ett fräscht intryck! Ett bra sätt att tänka är nog att ha en "röd tråd" ex. som två eller tre färger i motiven :) Pinterest e min räddare i nöden när jag behöver inspo! :)
sofiaallard.webblogg.se










Kom ihåg mig?
Kreativ 20 åring med många drömmar. Älskar foto, inredning, shopping och slappa söndagar. Jobbar heltid som receptionist och bor med sambon i en etta utanför Stockholm. Kul att du hittat hit och hoppas du blir inspirerad!

HannaVic logotype