Så fyndar du bäst på loppis

Jag shoppar mycket, det går inte att förneka. Men jag är knappast rik och pengarna måste framförallt räcka till mat och hyra. Men det finns knep för att fortfarande kunna shoppa med en liten budget. När jag tittar runt i min eget hem konstaterar jag snabbt att de flesta av mina favoritprylar har jag fyndat eller fått i present. Och det bästa spartipset jag har att ge är att va ett loppisfreak!
 
Men att shoppa på loppis är inte alltid en dans på rosor. Min mamma har tränat upp mig ända sedan jag låg i vagnen ;) Och de allra bästa tipsen tänkte jag dela med mig av till er!
 
Det finns bra och dåliga loppisar, och man hamnar många gånger på riktigt konstiga ställen. Men man lär sig vad man man ska akta sig för. Garageloppisar och bakluckeloppisar är generellt sånt som kan vara mysko. Men det e klart det finns undantag.. Jag har mina favoritställen och det alla har gemensamt är att dem är välsorterade.
Rund glasvas från Skruf 5:- på loppis.
 
Se till att vara mätt, utvilad och på bra humör. Det går åt mycket energi till att sortera ut guldkornen. För även på en välsorterad loppis finns det en hel del skräp. Ha en tanke i bakhuvet vad du är ute efter och gå minst två varv och scanna hyllorna. Ibland syns inte guldkornen vid första anblicken!
 
En supersöt, somrig väska. Hänger just nu som en inredningsdetalj. 10:- på loppis.
 
Va snabb! Jag må vara den långsamaste på att fatta beslut. Men på en loppis finns det sällan flera exemplar. Så hittar du något som du inte är helt hundra på, bär på den en stund eller be om att få lägga undan medans du kollar runt. Beslutsångest är din värsta fiende på loppis, se till att den inte vinner!
 
Allt på denna bild är köpt på loppis förutom kameran som var min morfars. Dyrast var nog tavlan som kostade 75:-
 
Att fynda på loppis är inte bara roligt och bra för plånboken, utan också super för miljön. När man själv tröttnat på fynden är det bara att lämna in igen på en loppis. Det finns ju allt fler etablerade loppisar som tar hand om allt om man inte orkar sälja själv. Sen finns ju Blocket och Tradera, perfekt att fynda/sälja på utan att behöva anpassa sig till öppettider! :)











Kom ihåg mig?
Kreativ 20 åring med många drömmar. Älskar foto, inredning, shopping och slappa söndagar. Jobbar heltid som receptionist och bor med sambon i en etta utanför Stockholm. Kul att du hittat hit och hoppas du blir inspirerad!

HannaVic logotype